FAQ
Masz pytania? Witamy w systemie pomocy serwisu sigmatica.pl!
Jeśli w naszej bazie wiedzy nie znalazłeś informacji, których poszukujesz – zadzwoń do nas 517 493 431 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie. Możesz też napisać maila na bok@sigmapartner.pl.
Jak możemy Ci pomóc?

- Ewidencja kontrahentów
- Kalendarz
- Własny szablon maila
- Pobieranie danych z GUS
- Fakturowanie
- Automatyczne księgowanie dokumentów
- Faktury korygujące
- Paragony
- Fiskalizacja sprzedaży
- Faktury zakupu
- Korekty do faktur zakupu
- Faktury pro-forma
- Realizacja zamówień
- Dokumenty w walucie
- Faktury zaliczkowe
- Należności i zobowiązania
- Ewidencja produktów
- Kontrola stanu magazynowego
- Kopiowanie dokumentów
- Inwentaryzacja
- Spis z natury
- Rejestry VAT
- Księgowość KPiR
- Wydruk księgi podatkowej
- Ustalenie dochodu
- Renumeracja zapisów
- Zamknięcie okresu
- Deklaracje VAT-7
- e-Deklaracje
- Statystki (miesięczne zestawienia przychodów i kosztów)
- Wyposażenie
- Środki trwałe
- Ewidencja pracowników
- Wynagrodzenia
Czym się różni SIGMATICA od standardowej księgowości internetowej?
Naszym klientom oferujemy nie tylko doradztwo rachunkowo-finansowe, ale również pomoc w analizowaniu obecnej sytuacji firmy (Pakiet Doradczy), coaching, konsultacje i doradztwo biznesowe z trenerem. Oferujemy analizę wskaźników biznesowych oraz doradzamy skuteczne metody zarządzania firmą, których wymierne rezultaty są szybko osiągalne. Pomagamy w ich późniejszym wdrażaniu. Każdy biznes wsparty konsultacjami biznesowymi, z pomocą usług IT oraz marketingiem czy też doradztwem prawnym, może zacząć sukcesywnie się rozwijać.
Czym się różni księgowość internetowa od standardowej księgowości?
Różnica jest niewielka. Oryginalne dokumenty w formie papierowej przechowywane są w miejscu wskazanym przez Klienta (np. miejsce prowadzenia działalności), a nie w biurze rachunkowym. Biura Sigmatica i SigmaPARTNER przechowują kopie oraz postać cyfrową tych dokumentów czyli popularne skany. Nie ma konieczności wizyty w biurze rachunkowym. Tak samo jak w przypadku zwykłej księgowości podpisywana jest umowa o świadczenie usług księgowych. Odpowiedzialność za czynności księgowe ponosi biuro - jak każde inne biuro tworzymy i prowadzimy całość niezbędnej dokumentacji. Klient jest przez nasze biuro wyręczany również w dostarczeniu deklaracji do odpowiednich organów.
Co mogę zaksięgować w koszty?
Aby poniesiony wydatek zaksięgować w koszty, muszą być spełnione dwa warunki łącznie: Wydatek musi być prawidłowo udokumentowany. Musi być również związany z osiąganiem przychodów lub zabezpieczaniem źródła przychodów.
Księgowanie większości kosztów (np. zakupu towarów handlowych, utrzymania lokalu czy wynagrodzeń pracowników) nie sprawia kłopotów. Problemy zaczynają się gdy związek przyczynowo – skutkowy nie jest oczywisty, a to przedsiębiorca ma obowiązek go wykazać.
Używam swojego ulubionego oprogramowania do wystawiania faktur VAT. Czy muszę z niego zrezygnować na rzecz ERP Optima oferowanego przez SIGMATICA?
Nie. Nasza pomoc księgowa to możliwość współpracy również w innych wariantach usługi. Dokumenty sprzedaży wystawione w Twoim ulubionym programie mogą być przesyłane w postaci skanów, tak jak inne dokumenty, lub składowane w oddzielnym folderze na Twoim komputerze za pomocą prostego programu, który od nas otrzymasz za darmo.
Jak wygląda prowadzenie księgowości w SIGMATICA?
Korzystanie z SIGMATICA to nic trudnego. Z obsługą serwisu poradzi sobie nawet osoba, która nie miała wcześniej nic wspólnego z księgowaniem. To idealne rozwiązanie dla nowych przedsiębiorców.
Program umożliwia użytkownikom wystawianie faktur i rachunków oraz księgowanie dokumentów otrzymanych od kontrahenta. Na ich podstawie prowadzona jest Księga Przychodów i Rozchodów lub ewidencja ryczałtu.
⁃ Podstawowymi zaletami współpracy z nami są:
⁃ automatyczne księgowanie dokumentów,
⁃ wyliczanie zobowiązań podatkowych,
⁃ CRM (np. prognozy i raporty o firmie),
⁃ wysyłka e-deklaracji do ZUS i US,
⁃ ewidencje pojazdów, środków trwałych i pracowników,
⁃ prowadzenie „magazynu”,
⁃ integracja z licznymi e-sklepami.
W razie wątpliwości (księgowych lub technicznych), można zawsze skorzystać z pomocy biura obsługi klienta.
Jakie są podstawowe korzyści dla klientów biura SIGMATICA, którzy stosują Program do faktur ERP Optima?
Podstawowe korzyści, jakie uzyskują przedsiębiorcy, decydujący się na współpracę z SIGMATICA:
• Dostęp do danych 24h/dobę z każdego zakątka świata;
• Bezpieczeństwo danych;
• Brak konieczności inwestowania dużych środków finansowych w zakup programu;
• Oszczędność czasu dzięki możliwości pracowania w różnych lokalizacjach;
• Niskie wymagania sprzętowe;
• Brak kosztów związanych z administrowaniem oraz konserwacją serwerów;
• Stała opieka konsultantów;
• Praca zawsze na najbardziej aktualnej wersji programu;
• Brak kosztów wdrożenia;
• Miesięczne płatności abonamentowe.
Czy jest wymagany specjalny rodzaj skanera czy zamiast niego można wykorzystać aparat fotograficzny ?
Każdy rodzaj skanera będzie obsługiwany. Dokumenty są skanowane w zwyczajny sposób na dysk twardy, a następnie przy pomocy interaktywnego formularza, przesyłane do biura rachunkowego. Warunek przy doborze skanera jest jeden: sprzęt musi obsługiwać przynajmniej skanowanie w skali szarości (8-bitowa głębia koloru) oraz w rozdzielczości min 150 dpi. W przypadku aparatu fotograficznego wykonane fotografie nie mogą budzić najmniejszych wątpliwości co do zawartości fotografowanego dokumentu.
Jakie deklaracje można wyliczyć w module księgowym?
Deklaracja podatkowa jest zeznaniem, które sporządzamy zgodnie z obowiązującym prawem dla celów podatkowych dla właściwego organu skarbowego. Przedsiębiorcy zarejestrowani jako czynni podatnicy VAT, poza podatkiem dochodowym rozliczają się również z podatku od towarów i usług (VAT). W przypadku podatku VAT, przedsiębiorcy zobowiązani są do terminowego składania deklaracji za każdy okres (miesiąc lub kwartał), w zależności od wcześniej wybranej formy na zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R.
W module księgowym programu Comarch ERP istnieje możliwość wyliczenia deklaracji miesięcznej i kwartalnej, odpowiednio na formularzu VAT-7 i VAT-7K wraz z załącznikami:
• ORD-ZU Uzasadnienie przyczyn korekty deklaracji (dołączany do korekty deklaracji),
• VAT-ZZ Wniosek o zwrot podatku VAT (dołączany w sytuacji, gdy podatnik VAT chce ubiegać się o zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym; uzupełnia się na nim powód zwrotu oraz uzasadnienie złożenia wniosku),
• VAT-ZT Wniosek o przyspieszenie terminu zwrotu podatku VAT (analogicznie jak VAT-ZZ, zwrotu w terminie 25 dni),
• VAT-ZD Zawiadomienie o skorygowaniu podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego (związany z nowymi przepisami dotyczącymi ulgi na złe długi).
Ważne! Deklaracje VAT czynni podatnicy VAT składają do 25-dnia miesiąca następującego po miesiącu (kwartale), w którym powstał obowiązek podatkowy. W programie deklaracje te wyliczane są na aktualnie obowiązujących formularzach.
Wszystkie dane dla poprawnego wyliczenia VAT-7 pobierane są z dokumentów, które zostały wprowadzone do rejestrów VAT, dlatego istotne jest, aby przy ich wprowadzaniu właściwie zaznaczyć informacje potrzebne do wyliczenia deklaracji. Lista deklaracji jest otwierana przez wybór w Menu: Deklaracje VAT-7
Na liście deklaracji Użytkownik ma przede wszystkim możliwość dodawania i obliczania nowych deklaracji, jak również przeglądania, ponownego przeliczania czy też całkowitego usuwania wcześniej obliczonych deklaracji. W przypadku dołączania do VAT-7 załącznika VAT-ZD należy dopisać ręcznie zarówno faktury, które mają zostać na nim uwzględnione, jak i zapis korekcyjny (odpowiadający ich wartości) do rejestru VAT. Poprawnie wypełniona deklaracja może zostać następnie wysłana do systemu e-Deklaracje (podpis kwalifikowany lub niekwalifikowany).
Czy jest możliwa obsługa spółki cywilnej?
Tak. Spółki cywilne oraz inne spółki osobowe, rozliczające się przy użyciu Księgi Przychodów i Rozchodów są obsługiwane w ramach naszej usługi.
Czy biuro rachunkowe wysyła za mnie deklaracje do urzędów?
Tak. Złożony przez Ciebie w urzędzie skarbowym formularz UPL-1 upoważnia naszych pracowników do przesłania w Twoim imieniu bezpośrednio do urzędu odpowiednich deklaracji. Biuro rachunkowe wysyła również odpowiednie deklaracje do ZUS.
Czy biuro rachunkowe opłaca w moim imieniu podatki i składki ZUS?
W terminach określonych umową i regulaminem generujemy dla Ciebie specjalne raporty, w których otrzymasz informację dotyczącą wysokości podatków oraz składek do zapłaty. Jeśli nie masz wykupionej u nas usługi Asystentki, opłaty musisz wykonać we własnym zakresie.
Czym są usługi ASYSTENTKI online ?
Asystentka online to złożone usługi wsparcia dla przedsiębiorców wykonywanie zdalnie przez wynajętą asystentkę. Asystentka, która pracuje w biurze wykona szereg prac, które oszczędzą Ci czas i zaangażowanie w sprawy nie związane bezpośrednio z rozwojem i zarządzaniem firmą, takie jak np.: odbiór telefonów, obsługa korespondencji mail i zwykłej, umawianie spotkań i terminów, kontakt z klientem, raportowanie, analiza oferty, zdobywanie informacji i ich analiza. Ponadto zestawienia pracownicze i inne, dokonywanie płatności i wiele innych czynności usprawniających pracę i pozwalających się skoncentrować na zadaniach.
Sprzedaż internetowa jest istotna w moim biznesie, jak SIGMATICA może mi pomóc w tej dziedzinie ?
Obecność w Internecie jest dzisiaj czynnikiem koniecznym dla firm chcących się rozwijać. Wspólnie z dodatkiem e-Sklep i portalem Wszystko.pl, program tworzy kompletne środowisko do prowadzenia handlu internetowego.
W SIGMATICA obsługę i serwis internetowy, poprzez naszych partnerów, masz na wyciągnięcie ręki.
Możesz skorzystać z kilku możliwości takich jak:
- Nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego bezpośrednio zintegrowane z systemem księgowym.
- Nowoczesna platforma internetowa umożliwiająca zdalną obsługę sieci sprzedaży w modelu B2B, zintegrowaną z systemami ERP.
- Korzystając z naszego systemu do fakturowania otrzymasz darmowy dostęp do platformy handlowej zrzeszającej tysiące firm i umożliwiającej sprzedaż detaliczną i hurtową przez internet.
- Nasza agencja interaktywna zajmie się dla Ciebie budową marki, marketingiem i obsługą stron www.
- Jeśli potrzebujesz wsparcia technicznego, to również usługi IT od naszych partnerów są do Twojej dyspozycji.
Za co odpowiada biuro rachunkowe?
Przedsiębiorca może oddać prowadzenie księgowości do biura rachunkowego. Należy jednak pamiętać, że za błędy biura i tak odpowiedzialność poniesie przedsiębiorca. Od biura jednak będzie mógł domagać się odszkodowania na drodze cywilnej. Nie można natomiast przenieść na biuro odpowiedzialności za zobowiązania wobec fiskusa. Jak wynika z art. 26 ordynacji podatkowej, odpowiada za nie sam podatnik. Biuro rachunkowe, które prowadzi księgowość klienta, nie jest za niego podatnikiem. Przykładem jest Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 21 września 1993 r. (SA/P 963/93):”…Rzeczą podatnika jest bowiem takie zorganizowanie prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa, w tym i nadzoru nad biurem rachunkowo-podatkowym, by nierzetelność w prowadzeniu ksiąg nie miała miejsca,…”.
Czy biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność za sporządzanie rejestrów księgowych?
Tak, zgodnie z treścią umowy zawartą z Klientem oraz zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Finansów, dotyczącymi usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Ponadto nasze biuro, w zgodzie z wymogami prawa, posiada obowiązkowe ubezpieczenie od tych czynności.
Czy można zrezygnować z usług biura ?
Aby rozwiązać umowę zawartą z naszym biurem rachunkowym, przedsiębiorca powinien złożyć wypowiedzenie umowy w formie pisemnej. Dokument ten musi zawierać dane firmy, miejsce i datę złożenia wypowiedzenia, własnoręczny podpis przedsiębiorcy, jak i treść określającą, na jakiej podstawie wypowiadana jest umowa.
Czy dostępna jest wersja edukacyjna systemu?
Wersja edukacyjna systemu nie istnieje, jednak panel jest bardzo intuicyjny. Co więcej, w panelu jest dostępna bardzo czytelna i przystępna instrukcja obsługi oraz filmy instruktażowe. Dla przedsiębiorców oczekujących bezpośredniego kontaktu uruchomiona jest infolinia, gdzie opiekun udzieli pomocy kierując krok po kroku.
Jaki jest zakres pomocy biura Sigmatica?
Pakiet DORADCZY - Pomoc naszej księgowości w tym pakiecie obejmuje gospodarcze doradztwo dla małych firm, analizę przychodów i kosztów pod względem biznesowym. Zakres pomocy sprowadza się do Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, Ewidencji VAT, Ewidencji ryczałtu oraz zdarzeń, jakie może napotkać na swojej drodze przedsiębiorca.
W ramach pozostałych pakietów zajmujemy się przede wszystkim rozwiązywaniem problemów księgowych i technicznych oraz pomocą w wykonaniu różnych czynności w serwisie. Zakres pomocy sprowadza się do Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, Ewidencji VAT, Ewidencji ryczałtu oraz zdarzeń, jakie może napotkać na swojej drodze przedsiębiorca. W pozostałych pakietach (Podstawowym, Samozatrudniony, Dla firm) Nie zajmujemy się doradztwem w sprawach szerszych aniżeli konkretne zagadnienia księgowe. Możemy jedynie skomentować daną sytuację pod względem poprawności podatkowej i skutków księgowych, jakie może przynieść podjęta przez użytkownika decyzja. Nie dokonujemy oszacowań i symulacji przyszłych wyników finansowych firmy. Nie możemy oceniać, jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze dla firmy. Pomagamy przy zdefiniowaniu czy dany wydatek może być kosztem, czy nie oraz w księgowaniu zawiłych zdarzeń gospodarczych.
Czy możliwy jest dostęp do danych przez telefon?
Tak, oprócz dostępu przez przeglądarkę internetową, otrzymasz możliwość zainstalowania specjalnej aplikacji na telefonie komórkowym (smartfonie). Dostęp do danych 24h/dobę z każdego zakątka świata.
Czy firma umożliwia prowadzenie pełnej księgowości spółki z o. o.?
Tak, tę rolę spełnia księgowość SigmaPARTNER.
Serwis SIGMATICA nie jest przystosowany do prowadzenia pełnej księgowości, jest przeznaczony dla przedsiębiorców (również spółek cywilnych), prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o Księgę Przychodów i Rozchodów (KPiR), rozliczających się z podatku dochodowego na zasadach ogólnych oraz liniowo. By rozliczać spółkę z o. o., skontaktuj się z naszym biurem SigmaPARTNER.
Czy jeżeli mam średnio 30-40 dokumentów miesięcznie, czy od razu dotyczy mnie wyższy abonament?
Nie, abonament się nie zmienia. W takich przypadkach każdy dokument powyżej limitu określonego w abonamencie wiąże się z dodatkową opłatą. Oznacza to, że przy 23 sztukach dokumentów w danym miesiącu opłata będzie taka, jak dla wybranego abonamentu + opłata za każdy dodatkowy dokument powyżej limitu obejmującego ten abonament. Dodatkowe opłaty obowiązują według ustalonej stawki w danym abonamencie.
Jeśli występuje stała zwiększona liczba dokumentów, opłaca się zrezygnować z pakietu i ustalić atrakcyjną stawkę indywidualną.
Czy otrzymam informację o wysokości podatków do zapłaty?
Klienci biura rachunkowego zazwyczaj oczekują odpowiednio wczesnego przekazania informacji o wysokości podatków, składek ZUS czy innych obciążeń, które będą musieli ponieść w związku z prowadzeniem przez nich działalności.
W odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania klientów, w umowie współpracy biuro SIGMATICA szczegółowo wskazuje terminy i sposób przekazywania danych klientowi.
Warto zwrócić uwagę, że terminy przekazywania danych przez Biuro do Klienta są często uzależnione od rodzaju świadczonej usługi.
Ze względu na fakt, że oryginały deklaracji podatkowych i ZUS nasze Biuro przekazuje do organów podatkowych i ZUS bezpośrednio, Klient otrzymuje od swojej księgowej informację o wysokości wszystkich zobowiązań podatkowych w terminie i formie ustalonej w umowie, jednak zazwyczaj informacja jest do Klienta wysyłana elektronicznie.
Najbardziej elastyczne terminy to te dotyczące listy płac. Zależą bowiem one od terminu wypłaty wynagrodzeń dokonywanych przez klienta. Dane o wysokości wynagrodzeń klient otrzymuje 1-2 dni przed terminem ich wypłaty- chyba, że zażyczy sobie innego terminu naliczania listy płac.
Zwykle jest to zatem 28.-29. dzień miesiąca, jeśli termin wypłaty wynagrodzenia to ostatni dzień miesiąca, i termin 8.-9. dzień następnego miesiąca, jeśli klient dokonuje wypłaty swoim pracownikom do 10. dnia następnego miesiąca.
Klienci muszą rozliczać się z ZUS w terminie do 10. dnia każdego miesiąca (dla osób prowadzących działalność gospodarczą bez zatrudniania pracowników) lub do 15. dnia każdego miesiąca (dla pozostałych przedsiębiorców). Zatem Biuro SIGMATICA informuje klienta o wysokości zobowiązań z tytułu składek ZUS za miesiąc poprzedni najpóźniej w tych dniach. W praktyce przyjmuje się, iż jest 1-2 dni wcześniej.
Do 20. dnia następnego miesiąca klient musi wpłacić zaliczkę na podatek dochodowy od przychodów pracowników. Nasze Biuro informację taką przekazuje Klientowi przy wysyłaniu List Płac, razem z informacją o wysokości składek ZUS na koniec danego miesiąca.
Do 20. dnia następnego miesiąca biuro rachunkowe opracowuje otrzymaną od klienta dokumentację księgową oraz przekazuje informację o przychodach, kosztach, wyniku rachunkowym (za dany miesiąc oraz w narastaniu do początku roku) oraz o wyniku podatkowym i wysokości zobowiązania z tytułu podatku dochodowego.
W przypadku przedsiębiorcy rozliczającego się metodą kwartalną, ostateczne rozliczenie za dany kwartał przekazywane jest w terminie do 20. dnia miesiąca następującego po danym kwartale, natomiast w trakcie kwartału klient otrzymuje dane informujące o przychodach, kosztach i wyniku rachunkowym/podatkowym za pierwszy i drugi miesiąc kwartału (oraz w narastaniu) do 20. dnia miesiąca następnego za miesiąc poprzedni – o ile dostarcza regularnie dokumenty źródłowe do Księgowej.
W terminie do 25. dnia każdego miesiąca biuro rachunkowe przygotowuje dla podatników VAT deklarację VAT-7 i przekazuje klientowi informację w sprawie rozliczenia tego podatku. W przypadku przedsiębiorcy rozliczającego się metodą kwartalną, deklaracja VAT za dany kwartał przygotowywana jest w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po danym kwartale, natomiast w trakcie kwartału (odpowiednio po pierwszym i drugim miesiącu kwartału) w terminie do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni klientowi przekazywane są informacje w sprawie rozliczenia podatku VAT za opracowany okres. Jeśli w danym miesiącu po wprowadzeniu części dokumentów okazuje się, iż zobowiązanie podatkowe klienta może być wyższe niż zazwyczaj, Księgowa kontaktuję się z Klientem, by zasygnalizować mu wcześniej ten fakt - aby mógł przygotować się na wyższy przelew do urzędu skarbowego.
Warto pamiętać, że im wcześniej Klient przekaże dane do biura rachunkowego, tym większa jest możliwość zoptymalizowania zobowiązania podatkowego i tym wcześniej otrzyma informację o jego ostatecznej wysokości.
Co ważne, regularne przekazywanie dokumentacji księgowej do Biura Księgowego znacznie ułatwia pracę Księgowej i nie generuje piętrzących się opóźnień. Nieregularne przekazywanie dokumentacji księgowej od firm rozliczających się kwartalnie prowadzi do natłoku pracy i realizacji zadań „na ostatnią chwilę” w wyniku czego organizacja pracy Biura zostaje utrudniona a terminy zrealizowane „na ostatnią minutę”.
Dostarczanie dokumentów jest możliwe w różnych formach. Dla zapewnienia największego komfortu, naszym klientom proponujemy rozwiązania on-line. W przypadku korzystania z usług wirtualnej sekretarki, dostarczeniem dokumentów zajmuje się asystentka bez angażowania Klienta.
W swojej ofercie posiadamy również dostęp do work-flow, dzięki któremu Klienci SIGMATICA mogą wysyłać dokumenty źródłowe w dwóch prostych krokach – czytaj więcej.
Pozwala to przedsiębiorcom na zaoszczędzenie czasu, a rozliczającym księgi daje większe szanse na terminowe otrzymanie niezbędnych do rozliczenia danych.
Czy biuro rachunkowe Sigmatica będzie reprezentować mnie przed US i ZUS?
Tak, Biuro rachunkowe SIGMATICA bierze na siebie wszelkie obowiązki związane z prowadzeniem księgowości, w tym reprezentowanie swoich klientów przed Urzędem Skarbowym i ZUS. Należy zaznaczyć, że w Nasze Biuro oprócz funkcji reprezentującej przed Urzędami, wspiera swoich klientów zarówno w prowadzeniu jak i rozwoju firmy.
Naszym klientom oferujemy nie tylko doradztwo rachunkowo-finansowe, ale również pomoc w analizowaniu obecnej sytuacji firmy (Pakiet Doradczy), coaching, konsultacje i doradztwo biznesowe z trenerem. W pakietach doradczych oferujemy naszym Klientom analizę wskaźników biznesowych oraz doradzamy skuteczne metody zarządzania firmą, których wymierne rezultaty są szybko osiągalne. Nie na tym jednak kończy się nasza praca, bowiem również świadczymy pomoc w ich późniejszym wdrażaniu. Każda firma wsparta konsultacjami biznesowymi czy prawnymi, z pomocą usług IT oraz marketingiem może zacząć sukcesywnie się rozwijać.
Jesteśmy po to, aby pomóc Ci znaleźć drogę do osiągnięcia sukcesu w biznesie - wesprzemy Twoją firmę w realizacji jej planów biznesowych zarówno na poziomie strategicznym jak i operacyjnym.
Czy opłaty za usługi biura rachunkowego SIGMATICA są stałe?
Wysokość miesięcznego abonamentu za obsługę księgową spółki jest uzależniona od liczby dokumentów księgowych dostarczonych do obsługi księgowej w danym miesiącu obrachunkowym i jest korygowana co miesiąc, według ilości przesłanych dokumentów względem ustanowionego cennika.
Cennik przedstawia wysokości poszczególnych abonamentów, jednak mogą zostać zmodyfikowane w przypadku bardziej skomplikowanej procedury księgowej, o czym klient jest zawsze wcześniej informowany.
Czy w trakcie trwania umowy mogę zmienić pakiet?
By zapewnić najwyższą jakość obsługi dostosowujemy swoje usługi do indywidualnych potrzeb Klienta. Mając na uwadze dobro jego interesów, oferowane przez SIGMATICA pakiety Klient może zmienić w każdej chwili, bez ograniczeń w trakcie trwania umowy.
Oprócz usług księgowych oferujemy pełną obsługę w takich dziedzinach jak IT, PR, Marketing, finanse i prawo. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ofertach naszych Partnerów, zapraszamy do zakładki Centrum Biznesu.
Czy mogę przejść z księgowości internetowej na standardowe usługi biura rachunkowego?
Księgowość on-line, czyli księgowość internetowa, nie różni się niczym od biura rachunkowego świadczącego standardowe usługi księgowe stacjonarnie (poza udogodnieniami i korzyściami w przypadku księgowości on-line), zatem nie ma żadnych powodów ani przesłanek, uniemożliwiających przejście z księgowości internetowej na standardowe usługi biura rachunkowego.
*Nie prowadzisz jeszcze księgowości on-line? Czy wiesz, że od 2017 r. obowiązuje to wszystkie firmy? Skorzystaj z oferty systemu księgowości on-line dla małych firm Sigmatica i już teraz rozwijaj biznes zgodnie z nowymi standardami.
Czy program do faktur ERP Optima Comarch pozwala wystawiać rachunki uproszczone?
Klienci korzystający z usług biura rachunkowego Sigmatica otrzymują dostęp do nowoczesnego systemu księgowości online ERP Optima Comarch.
Dzięki temu narzędziu każdy przedsiębiorca i każdy pracownik ma możliwość szybkiego wprowadzania zarówno faktur kosztowych, jak i wystawiania faktur sprzedażowych czy paragonów. System księgowości online Comarch Optima pozwala nawet wprowadzać i tworzyć dokumenty za pośrednictwem urządzeń mobilnych!
Należy podkreślić, że rachunek uproszczony nie funkcjonuje już w obiegu. Zmiany w przepisach, które weszły w życie 1 stycznia 2014 r. ujednoliciły kwestię dokumentowania transakcji. Wszyscy przedsiębiorcy zobligowani są do wystawiania faktur. Ten obowiązek dotyczy także firm zwolnionych z VAT, które do końca 2013 r. posługiwały się rachunkami.
Czy istnieje możliwość zintegrowania programu z moim e-sklepem?
Nie musisz być informatykiem, aby rozpocząć sprzedaż w Internecie – wystarczy skorzystać z odpowiednich narzędzi. Comarch e-Sklep to profesjonalny, a zarazem intuicyjny i prosty w obsłudze system, dzięki któremu możesz w pełni prowadzić handel w sieci.
Dzięki integracji z systemami do zarządzania przedsiębiorstwem, zamawiając Comarch e-Sklep, otrzymujesz wszystko czego potrzebujesz, aby prowadzić własny sklep internetowy.
Comarch e-Sklep to jedyne na rynku oprogramowanie sklepu internetowego w pełni zintegrowane z systemami Comarch ERP iFaktury24, Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum. Z systemu ERP do sklepu wysyłane są rabaty, zestawy promocyjne, towary wraz z opisami i aktualne stany magazynowe. Ze sklepu do ERP wysyłane są m.in. informacje o zamówieniach, klientach oraz dane do faktury.
Co więcej, jako jeden z nielicznych, posiada możliwość wystawiania nielimitowanej liczby towarów w e-sklepie, nie jest ograniczony limitami wielkości bazy danych oraz ilości przesyłanych danych.
W jaki sposób mogę przekazać dokumenty do biura SIGMATICA?
Dla zapewnienia największego komfortu, naszym klientom proponujemy rozwiązania on-line. Nie musisz do nas przyjeżdżać, by dowieźć faktury czy inne dokumenty. Do wystawiania dokumentów może służyć zdalny system Optimy (wystarczy dostęp do internetu)/ Comarch ERP, który umożliwia w każdej chwili prosty eksport potrzebnych dokumentów.
W swojej ofercie posiadamy również dostęp do work-flow, który swoją funkcjonalnością pozwala przedsiębiorcom zaoszczędzić czas i wysyłać dokumenty źródłowe w dwóch prostych krokach. Daje to rozliczającym księgi większe szanse na terminowe otrzymanie niezbędnych danych do rozliczenia.
W przypadku korzystania z usług wirtualnej sekretarki, dostarczeniem dokumentów zajmuje się asystentka, bez angażowania Klienta.
Ustalając zasady przekazywania przez Klienta dokumentów, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, kiedy najpóźniej powinny one trafić do biura.
W zależności od rodzaju usługi wykonywanej na rzecz klienta, te terminy mogą się różnić – czytaj więcej.
Ile wynosi opłata za zamówionego przez Was kuriera?
Decydując się na współpracę z biurem rachunkowym SIGMATICA – wszystkie formalności załatwimy za Ciebie, a kurier odbierze od Ciebie dokumenty bez ponoszenia opłat za przesyłkę.
Jeśli Klient zdecyduje się na podjęcie współpracy, koszty przesyłki kurierskiej pokrywa SIGMATICA.
Czy należy w jakiś sposób przygotować przekazywane Wam dokumenty?
Dokumenty, które Klient SIGMATICA przesyła do Księgowej, powinny zostać uporządkowane i podzielone wg rodzaju: m.in. faktury zakupu, faktury sprzedaży, w terminie i w 1 komplecie.
Każdy komplet dokumentów powinien być opatrzony opisem „NAZWA FIRMY, RODZAJ DOKUMENTÓW” np. faktury zakupu, faktury sprzedaży oraz uporządkowany w kolejności wg daty wystawienia.
Czy biuro SIGMATICA udziela wsparcia w razie kontroli z US lub ZUS?
Przedsiębiorca korzystający z usług biura rachunkowego nie zostaje zwolniony z odpowiedzialności, jeżeli w trakcie kontroli skarbowej wykryte zostaną pewne nieprawidłowości. Ma on jednak prawo ustanowić pełnomocnika lub wyznaczyć reprezentanta, który mu w tym procederze pomoże.
Nasze biuro rachunkowe działa dla Przedsiębiorcy jako sojusznik i współpraca z nim jest czymś więcej niż wypełnianiem planu minimum. Dlatego nasze usługi poza pomocą w nawigacji w gąszczu przepisów, obejmują zarówno wsparcie, jak i pomoc przy urzędowych procedurach kontrolnych, a co najważniejsze, zapewniają reprezentację przed licznymi urzędami skarbowymi i państwowymi, w pełni gwarantując bezpieczeństwo Klientów.
Czy mogę nawiązać współpracę z biurem rachunkowym SIGMATICA w każdym momencie, czy też muszę zaczekać do zamknięcia okresu rozliczeniowego?
Rozpoczęcie współpracy z Biurem rachunkowym SIGMATICA jest możliwe w każdym momencie. Należy jednak pamiętać, by nawiązanie współpracy nie spowodowało opóźnienia w dostarczeniu dokumentów księgowych w obligatoryjnym terminie, czyli do 5-go dnia miesiąca za poprzedni okres obrachunkowy, czyli np. do 5-go czerwca należy dosłać do biura dokumenty za m-c maj.

Sigmatica - księgowość przez internet
ul. Przy autostradzie 9
Luboń 62-030
województwo wielkopolskie, Poznań
Dział księgowości PL
Czynne: pn-pt 9:00 – 17:00
Mob.I: 500 300 788
Mob.II: 517 493 431
Email:
Dział księgowości UK
Czynne: pn-czw 8:00 – 14:00 i od 15 - 18:00 Czasu UK ( 9:00 -15:00 i 16:00 - 19:00 czasu PL) pt 8:00 - 13:00 czasu UK (9:00 -14:00 czasu PL)
Mob: +441322787855
Email:
Dział marketingu
Czynne: pn-pt 9:00 – 17:00
Email:
Biuro Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt 9:00 – 17:00
Email: